Ha egy cég névjegyén nem csak mobil szám, hanem vezetékes szám is szerepel, akkor még komolyabban veszik a céget. Ez amolyan pszichológiai kérdés: a stabilitást, a biztonságot és a mindenkori elérhetőséget sugallja a vezetékes telefon.
A problémát az jelenti, hogy a vezetékes telefonhoz mindenképpen titkárnő is kell, ráadásul manapság vadászni kell az olyan telefonos szolgáltatókat, amelyek "emberi" tarifák mellett, hűségnyilatkozat nélkül is biztosítják vonalas telefont.
A virtuális irodákban a titkárnők, titkárok költsége több bérlőre osztódik szét, így az egy cégre jutó költség már elviselhető nagyságrendű.
További megtakarítást jelent, ha még titkárnőt sem kell fizetni, hanem a telefonhívások közvetlenül a bérlő vezetékes, vagy mobil számára futnak be. Ezzel nem csak azt lehet kikerülni, hogy a cég ügyeiben járatlan titkárnő csak általános felvilágosítást tud adni, hanem azt is, hogy a cégvezető mindig elérhetőnek tűnik. Végülis a virtuális iroda célja pontosan ez!
Hogy a dolgot tovább fokozzuk, a költségeken tovább lehet takarékoskodni! Bár a hívásátirányítások költsége vezetékes számra 10 forint alatt van percenként és a mobilhívásokra történő átirányítások is 40 Ft alatti díjjal történnek, de azért ez összességében véve jelentős költséget tehetnek ki. A virtuális irodákban lehetőség van a hívások üzenetrögzítőre történő átirányítására. Az üzenetrögzítőre érkező hangüzeneteket MP3-ba konvertálva egy email címre lehet kérni.
A fax fogadás is hasonlóan egyszerűen megoldható. A saját telefonszámra érkező fax üzeneteket emailben lehet továbbítani. A faxok feladása pedig bármely Internet elérhetőséggel rendelkező számítógépről kezdeményezhető.
A legnagyobb erő abban van, hogy a cég saját telefon- és telefax-számot igényelhet. És néhány órán belül akár készülhet is a névjegy saját email címmel, saját telefon- és telefax-számmal.
Így az iroda valóban egy notebookkal teljesen mobil lehet.